tisdag 19 oktober 2010

Chai latte och mindfullness

Jag gillar hösten. Visserligen tycker jag mycket om de andra årstiderna också (kanske med undantag för mitten av januari till mitten av mars) men hösten är speciell. Krispigheten i luften, klart och gyllene ljus som får träden att glöda, lite vemod och förväntan på en och samma gång. I morse var det däremot kolmörkt, regnigt och blåsigt. Fast jag trivs med det också! Jag är ledig idag och hade planer på att ta itu med att höststäda trädgården. Tror inte att vare sig jag eller gräsklipparen fungerar någon längre stund i den genomblöta växtligheten, så jag kurar ihop mig i min soffa en stund istället. Gör en vardagslyxig chai latte med massor av kardemumma och kanel, knaprar på biscotti med mild smak av vanilj och hasselnöt och läser några sidor i ”Lycka nu” av Titti Holmer. En klok person tipsade om den och jag läser medan regnet smattrar på trädäcket utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar