onsdag 8 juni 2011

Sizzling hot

Jag har avlagt ett någorlunda seriöst menat löfte att denna sommar lära mig att bemästra grillen. Trött på att ständigt spela i innelaget inför grillmiddagar när alla tillbehör, dukning, barn, parasoller, dricka och annat ska fixas medan utelaget står och pillar lite med grillen, dricker något gott och glatt (och naturligtvis helt utan förvarning) hojtar att det som grillat är klart nu meddesamma och helst måste ätas bums! 


Kycklinglårfilé och aubergine på my precioussss glödbädd!

Så ska det inte vara i år. Hittills har detta dessvärre inneburit att jag har fått fixa såväl ute som inne, men skam den som ger sig. Innan sommaren är slut ska jag absolut stå helt stilla vid grillen med ett immigt glas rosé och fräna mig med glazer, alspån, grillverktyg och annat bjäfs alltmedan resten av gänget får lubba runt med resten. Sådeså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar