tisdag 7 juni 2011

Mirakel

I juni sker det såväl stora som små mirakel och just idag har jag blivit påmind om hur vackert och stort livet kan vara! Under alldeles ovanligt rörig dag fick jag helt oväntat finnas med när en efterlängtad liten gosse föddes, helt fantastiskt! Dessutom är det precis fem år sedan en annan liten älskad gosse, min yngste systerson, föddes på samma avdelning. Han har sedan dess piggat upp tillvaron för oss alla!




Pioner...  jag tycker mer och mer om dem och njuter
 för fullt av mina två blommande buskar i  trädgården
Köpte ännu en på Flyinge plantshop igår!



Men, man måste äta också för att orka njuta av alla mirakel! För något år sedan läste jag ett recept på pasta med parmesan och citron i fenomenala mattidningen Elle Mat & Vin. Kan inte hitta det just nu, men om man lättvispar någon dl grädde och rör ner rejält med finrivet citronskal och parmesan, en väldig massa nymalen svartpeppar och kanske lite pressad vitlök och rör ner i detta i tagliatelle så får man ett helt galet gott resultat! Vill man hacka ner färska örter som basilika, timjan eller persilja i röran blir det bara ännu godare.




Vavavooom! Absolut en av favvopastavarianterna!
Jag tycker att ICA's ekologiska tagliatelle smakar överlägset bäst  och  t o m överträffar färsk
(fast självfallet inte hemgjord, om nu någon vill göra sig omaket att tillverka detta någon gång när jag är på besök!)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar