tisdag 30 oktober 2012

Raw food...

...har jag hittills inte vetat mycket om alls. Första associationen som ploppar upp är doften från vegerestaurangen Fågel Fenix (eller nå't sånt), som låg strax bredvid Melins glass i Malmös gamla saluhall vid Lilla Torg och försåg näbbstövelskodda kunder med groddar och centrifugerade rotsaksjuicer (själv var då jag barn och ville mycket hellre testa den nya spännande rätten kebab.)

Nästa association är restaurangen i Sex and the City där Samantha i hård konkurrens och genom envetet sippande på olika grässmakande soppor och kalla svampteer lägger beslag på den snygge servitören...
Idag får jag chans till nya upplevelser på temat Raw food. Följer med en vän till Raw Food House för att delta i deras inspirationskurs steg. "Kom hungrig!" sa den glada tjejen som bekräftade att jag fått plats till ikväll. Och det tänker jag göra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar